Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /httpdocs/maincore.php:35) in /httpdocs/maincore.php on line 187 SpeedAir - Forum dyskusyjne: Ciekawostki (zasady, przepisy, procedry itp.)
SpeedAir
obrazek O nas
obrazek Piloci
obrazek Flota
obrazek Zarząd
obrazek Galeria
obrazek Kontakt
obrazek Statut linii
obrazek Regulamin Szkółki
obrazek System VMS
obrazek Rekrutacja
obrazek Dołącz do nas
obrazek Events
Polecamy
Aktualnie online
Gości online: 1
Użytkowników: 0
Zarejestrowanych: 59
Najnowszy: Adamhab
Zobacz temat
SpeedAir » Inne » HydePark
Ciekawostki (zasady, przepisy, procedry itp.)

Drukuj temat

 12-07-2009 19:55:16 Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... | Edytowane przez Darek  24-12-2009 01:14:03
Okles
Administrator

Awatar
Postów: 278
Data rejestracji: 02.05.09
Miejscowość: EPMM
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 POZIOMY LOTÓW

Z racji, że ostatnio odbyłem lot do Portugalii, Darek poprosił mnie, abym Wam przypomniał (może niektórzy dopiero teraz o tym się dowiedzą Wink ) o poziomach lotu we Włoszech, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii oraz Portugalii. Otóż tam, jeśli lecimy na północ, to pułapem parzystym, natomiast jeśli na południe- nieparzystym. Tak więc, jeśli lecimy z Portugalii do Polski, to np. na FL380 aż do Austrii/Niemiec, gdzie zmieniamy poziom lotu na nieparzysty (np. FL390). I to cała filozofia Wink.
 
Nieobecny
 31-08-2009 20:30:15 RE: Ciekawostki (zasady, przepisy, proced...
Darek
Administrator

Awatar
Postów: 1020
Data rejestracji: 14.04.09
Miejscowość: Drayton/Kobiór
Wiek: 42
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 WJAZD I ZJAZD Z PASA W EPKK

Podczas gdy wylądowałem w EPKK na pasie 25 dostałem taką prywatną wiadomość od EPKK_TWR:
''Nakazałem F, ponieważ w Krakowie maszyny od Embraera 170 w górę muszą używać A lub F do zjazdu z pasa. Ograniczenia masy samolotu w realu''
vms.speedair.pl/lib/signatures/SPE001.png
 
Nieobecny
 06-09-2009 00:20:39 RE: Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... | Edytowane przez Robert  15-10-2009 01:55:01
Marcin Zielinski
Użytkownik

Awatar
Postów: 313
Data rejestracji: 16.04.09
Miejscowość: Olkusz
Wiek: 47

Poziom ostrzeżeń 0
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 NAFTA.

Nafta - ciekła frakcja ropy naftowej wrząca w granicach 150-320 °C, mająca gęstość 0,78-0,81 g/cm³. Żółtawa, palna ciecz o charakterystycznym zapachu, będąca mieszaniną węglowodorów, których cząsteczki zawierają 12-15 atomów węgla. Stosowana jako paliwo lotnicze (pod nazwą "kerozyna" lub "nafta lotnicza"Wink, jako rozpuszczalnik oraz do celów kosmetycznych.

Jako pierwszy naftę wykorzystał Ignacy Łukasiewicz, polski farmaceuta, który skonstruował lampę naftową. Oświetlenie naftowe, obok oświetlenia gazowego było głównym źródłem światła w budynkach aż do upowszechnienia się elektryczności.

Nafta jest częściowo przerabiana na benzynę i inne produkty w procesach krakingu i reformingu, ponadto znalazła zastosowanie głównie jako paliwo do silników rakietowych (głównie w silnikach produkcji rosyjskiej i radzieckiej[potrzebne źródło]), odrzutowych, turboodrzutowych, turbo-wałowych, turbośmigłowych i dziś już historycznych silnikach średnioprężnych. Z uwagi na niską liczbę cetanową i liczbę oktanową jest nieprzydatna do zasilania silników zarówno o zapłonie iskrowym (benzynowych), jak i samoczynnym (wysokoprężnych - Diesla). Ponieważ jest paliwem znacznie tańszym od benzyny oraz oleju napędowego, jest stosowana w dużych ilościach w lotnictwie. Produkcja kerozyny jest relatywnie tania, ponieważ paliwo to powstaje praktycznie wyłącznie w procesie rektyfikacji ropy naftowej, bez dodatkowych procesów uszlachetniających, stosowanych przy produkcji innego rodzaju paliw.
www.fsairlines.net/signatures/17390.png
fs2crew.com/cart/images/signatures/fs2crew_linepilot.png
 
Nieobecny
 19-09-2009 20:27:10 RE: Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... | Edytowane przez Okles  19-09-2009 20:28:18
Okles
Administrator

Awatar
Postów: 278
Data rejestracji: 02.05.09
Miejscowość: EPMM
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 VILNUS SCENERY
A ja mam ciekawostkę dotyczącą owej scenerii. Jeśli spotyka Was niemiła przygoda w postaci szoku, kiedy orientujecie się, że jesteście na OM, a lotnisko w niewyjaśniony sposób zniknęło, jest tylko trawa, to dzięki uprzejmości pewnego Litwińskiego kontrolera (pozdrowienia dla niego) mogę Wam pomóc rozwiązać ten problem.
Otóż musimy najpierw zainstalować scenerię. Jak już to zrobiliśmy, usuwamy ze Scenery Library 'Ost West'. Następnie wchodzimy do folderu X:\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Addon Scenery i wyciągamy z folderu OstWest katalog Vilnus i przenosimy go do katalogu Addon Scenery. Uruchamiamy ponownie FS i dodajemy folder Vilnus do bazy scenerii. Po restarcie FS-a wszystko powinno wrócić do normy Wink.
 
Nieobecny
 27-10-2009 15:43:47 RE: Ciekawostki (zasady, przepisy, proced...
Darek
Administrator

Awatar
Postów: 1020
Data rejestracji: 14.04.09
Miejscowość: Drayton/Kobiór
Wiek: 42
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Coś o pasach do startów i lądowań

http://www.pl-vac...s/pasy.pdf
vms.speedair.pl/lib/signatures/SPE001.png
 
Nieobecny
 24-12-2009 01:09:11 RE: Ciekawostki (zasady, przepisy, proced...
Darek
Administrator

Awatar
Postów: 1020
Data rejestracji: 14.04.09
Miejscowość: Drayton/Kobiór
Wiek: 42
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Ostatnio zapytałem jednego z polskich kontrolerów w sprawie moich wątpliwości co do prawidłowego podejścia na pas 25 w EPKK. A oto moje pytanie:

1) Minimum w KRW przed r/t powinienem mieć 900m ale ciekaw jestem czy dozwolone jest abym w KRW miał np. 5000 ft i zniżał sobie w r/t do wymaganych 800m przechwycaniu LOC? Robię to ze względu na oszczędność paliwa, dłużej wtedy lecę na przelotowej i jak zniżam w r/t tez pale mniej niż lecąc polowe r/t na tej samej wysokości, jak dla mnie jak najbardziej logiczne.

odp.
Procedura mówi o minimum 3000 na KRW i 2700 na ostatnim zakręcie co generalnie daje ci możliwość wejścia na 5000. tylko czy zdążysz zniżyć? masz r/t 1,5 minuty odlot i zakręt.

pytanie nr 2:
Drugie pytanko dotyczy wejścia w racetrack od strony JAB/SKAVI - czy trzeba tam robić jakby łezkę do wejścia w r/t czy jak mi się wydaje nawet lecąc od np. SKAVI na KRW przed KRW odbijamy lekko w lewo aby ładnie wejść na r/t (dla mnie to taka sytuacja -DIRECT ENTRY "pilot może wykonać manewr wejścia w holding nie przecinając stacji nadawczej-przed nadajnikiem"

odp.
Generalnie tak jak mówisz
To jest trochę płynne bo nigdy nie uda się zrobić tego idealnie.
W zasadzie chodzi o zachowanie przybliżonej trasy i dokładne pilnowanie wysokości.
To jest po to aby inni mogli wyobrazić sobie to co robisz.
Generalnie - musisz dolecieć do KRW i potem możliwie najlepiej wpasować się w r/t.

Mam nadzieje że pomoże.



vms.speedair.pl/lib/signatures/SPE001.png
 
Nieobecny
 28-12-2009 22:04:27 RE: Ciekawostki (zasady, przepisy, proced...
Okles
Administrator

Awatar
Postów: 278
Data rejestracji: 02.05.09
Miejscowość: EPMM
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Sprostowanie do postu Mateusza: nad Szwajcarią i Francją nadal obowiązuje podział n/s.
Ciekawostka:
W Boeingu 767-300ER (nie wiem, jak to działa w innych) paliwo można zrzucać TYLKO ze zbiornika środkowego, a więc jeśli jest on pusty, to paliwa nie zrzucimy Smile.
 
Nieobecny
 28-02-2010 15:50:51 RE: Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... | Edytowane przez Okles  28-02-2010 15:53:54
Okles
Administrator

Awatar
Postów: 278
Data rejestracji: 02.05.09
Miejscowość: EPMM
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 24 Tabliczka informacyjna w ATR

Witajcie! Chciałbym dziś pokazać Wam, jak dodać bardzo fajną tabliczkę informacyjną z naszym nazwiskiem i logiem Linii do ATR72-500. Po pierwsze, do folderu X:\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Flight One Software\Flight One ATR 72-500\Logos wrzucamy logo w odpowiednim formacie (koniecznie .bmp!!, w ZAŁĄCZNIKU , mamy tu również obraz z wynikiem naszej operacji). Następnie modyfikujemy plik Aircraft.cfg dla danego malowania tak, aby ostatnie 3 wersy danego malowania wyglądały tak:
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
atr_logo=SPE.bmp
atr_capt=Imie Nazwisko Kapitana
atr_fo=Imie Nazwisko FO




Powinniśmy cieszyć się tabliczką taką, jak w załączniku ;). Widoczna ona jest po przejściu na tył samolotu za pomocą programu F1 View (załączonego do oryginalnej wersji samolotu, ew. dostępnego TU). Porusza się za pomocą rolki myszy oraz klawiszy CTRL+(SHIFT)+ENTER/DELETE (w zależności od kierunku ruchu). Enjoy!

Można to zrobić jeszcze za pomocą Configuration Managera, ale ja, jako że preferuję 'grzebanie' w kodzie, przedstawiłem to w ten sposób ;).
 
Nieobecny
 09-05-2010 20:58:32 RE: Ciekawostki (zasady, przepisy, proced...
Marcin Zielinski
Użytkownik

Awatar
Postów: 313
Data rejestracji: 16.04.09
Miejscowość: Olkusz
Wiek: 47

Poziom ostrzeżeń 0
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Ze swej strony podam linka którego dostałem od Łukasza. http://www.rp.pl/...?print=tak
www.fsairlines.net/signatures/17390.png
fs2crew.com/cart/images/signatures/fs2crew_linepilot.png
 
Nieobecny
 19-05-2010 06:34:16 RE: Ciekawostki (zasady, przepisy, proced...
Andrzej_SPE011
Użytkownik

Postów: 551
Data rejestracji: 22.06.09
Miejscowość: Białystok/Chicago
Wiek: 50

Poziom ostrzeżeń 0
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Chciałem się podzielić cenną jak myślę wskazówką, którą otrzymałem od kontrolera, kiedy podchodziłem do lądowania. Otóż kiedy podczas podejścia otrzymamy komendę : " - Expect late landing clerance" oznacza to, że zgodę na lądowanie możemy dostać w ostatniej chwili, nawet nad progiem pasa. (Ja właśnie dostałem nad progiem, a nawet za) Zastanawia mnie tylko fakt, co jeśli dostaniemy nad progiem komendę "go arround". Nie wiem czy jakikolwiek Pilot zdąży poderwać w tym momencie maszynę bez wcześniejszego przyziemienia.

Pozdrawiam
Andrzej.
vms.speedair.pl/lib/signatures/SPE011.png
 
Nieobecny
Przeskocz do forum:
City page theme style by Frosty Orginal theme by Si-Fuion