12-07-2009 19:55:16 |
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... | Edytowane przez
Darek 24-12-2009 01:14:03
|
Okles Administrator


Postów: 278
Data rejestracji: 02.05.09
Miejscowość: EPMM
|
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
POZIOMY LOTÓW
Z racji, że ostatnio odbyłem lot do Portugalii, Darek poprosił mnie, abym Wam przypomniał (może niektórzy dopiero teraz o tym się dowiedzą ) o poziomach lotu we Włoszech, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii oraz Portugalii. Otóż tam, jeśli lecimy na północ, to pułapem parzystym, natomiast jeśli na południe- nieparzystym. Tak więc, jeśli lecimy z Portugalii do Polski, to np. na FL380 aż do Austrii/Niemiec, gdzie zmieniamy poziom lotu na nieparzysty (np. FL390). I to cała filozofia . |
|
|
|
31-08-2009 20:30:15 |
RE:
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... |
Darek Administrator


Postów: 1020
Data rejestracji: 14.04.09
Miejscowość: Drayton/Kobiór
Wiek: 42
|
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
WJAZD I ZJAZD Z PASA W EPKK
Podczas gdy wylądowałem w EPKK na pasie 25 dostałem taką prywatną wiadomość od EPKK_TWR:
''Nakazałem F, ponieważ w Krakowie maszyny od Embraera 170 w górę muszą używać A lub F do zjazdu z pasa. Ograniczenia masy samolotu w realu''
 |
|
|
|
06-09-2009 00:20:39 |
RE:
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... | Edytowane przez
Robert 15-10-2009 01:55:01
|
Marcin Zielinski Użytkownik


Postów: 313
Data rejestracji: 16.04.09
Miejscowość: Olkusz
Wiek: 47
 |
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
NAFTA.
Nafta - ciekła frakcja ropy naftowej wrząca w granicach 150-320 °C, mająca gęstość 0,78-0,81 g/cm³. Żółtawa, palna ciecz o charakterystycznym zapachu, będąca mieszaniną węglowodorów, których cząsteczki zawierają 12-15 atomów węgla. Stosowana jako paliwo lotnicze (pod nazwą "kerozyna" lub "nafta lotnicza" , jako rozpuszczalnik oraz do celów kosmetycznych.
Jako pierwszy naftę wykorzystał Ignacy Łukasiewicz, polski farmaceuta, który skonstruował lampę naftową. Oświetlenie naftowe, obok oświetlenia gazowego było głównym źródłem światła w budynkach aż do upowszechnienia się elektryczności.
Nafta jest częściowo przerabiana na benzynę i inne produkty w procesach krakingu i reformingu, ponadto znalazła zastosowanie głównie jako paliwo do silników rakietowych (głównie w silnikach produkcji rosyjskiej i radzieckiej[potrzebne źródło]), odrzutowych, turboodrzutowych, turbo-wałowych, turbośmigłowych i dziś już historycznych silnikach średnioprężnych. Z uwagi na niską liczbę cetanową i liczbę oktanową jest nieprzydatna do zasilania silników zarówno o zapłonie iskrowym (benzynowych), jak i samoczynnym (wysokoprężnych - Diesla). Ponieważ jest paliwem znacznie tańszym od benzyny oraz oleju napędowego, jest stosowana w dużych ilościach w lotnictwie. Produkcja kerozyny jest relatywnie tania, ponieważ paliwo to powstaje praktycznie wyłącznie w procesie rektyfikacji ropy naftowej, bez dodatkowych procesów uszlachetniających, stosowanych przy produkcji innego rodzaju paliw.

 |
|
|
|
19-09-2009 20:27:10 |
RE:
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... | Edytowane przez
Okles 19-09-2009 20:28:18
|
Okles Administrator


Postów: 278
Data rejestracji: 02.05.09
Miejscowość: EPMM
|
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
VILNUS SCENERY
A ja mam ciekawostkę dotyczącą owej scenerii. Jeśli spotyka Was niemiła przygoda w postaci szoku, kiedy orientujecie się, że jesteście na OM, a lotnisko w niewyjaśniony sposób zniknęło, jest tylko trawa, to dzięki uprzejmości pewnego Litwińskiego kontrolera (pozdrowienia dla niego) mogę Wam pomóc rozwiązać ten problem.
Otóż musimy najpierw zainstalować scenerię. Jak już to zrobiliśmy, usuwamy ze Scenery Library 'Ost West'. Następnie wchodzimy do folderu X:\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Addon Scenery i wyciągamy z folderu OstWest katalog Vilnus i przenosimy go do katalogu Addon Scenery. Uruchamiamy ponownie FS i dodajemy folder Vilnus do bazy scenerii. Po restarcie FS-a wszystko powinno wrócić do normy . |
|
|
|
27-10-2009 15:43:47 |
RE:
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... |
Darek Administrator


Postów: 1020
Data rejestracji: 14.04.09
Miejscowość: Drayton/Kobiór
Wiek: 42
|
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Coś o pasach do startów i lądowań
http://www.pl-vac...s/pasy.pdf
 |
|
|
|
24-12-2009 01:09:11 |
RE:
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... |
Darek Administrator


Postów: 1020
Data rejestracji: 14.04.09
Miejscowość: Drayton/Kobiór
Wiek: 42
|
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Ostatnio zapytałem jednego z polskich kontrolerów w sprawie moich wątpliwości co do prawidłowego podejścia na pas 25 w EPKK. A oto moje pytanie:
1) Minimum w KRW przed r/t powinienem mieć 900m ale ciekaw jestem czy dozwolone jest abym w KRW miał np. 5000 ft i zniżał sobie w r/t do wymaganych 800m przechwycaniu LOC? Robię to ze względu na oszczędność paliwa, dłużej wtedy lecę na przelotowej i jak zniżam w r/t tez pale mniej niż lecąc polowe r/t na tej samej wysokości, jak dla mnie jak najbardziej logiczne.
odp.
Procedura mówi o minimum 3000 na KRW i 2700 na ostatnim zakręcie co generalnie daje ci możliwość wejścia na 5000. tylko czy zdążysz zniżyć? masz r/t 1,5 minuty odlot i zakręt.
pytanie nr 2:
Drugie pytanko dotyczy wejścia w racetrack od strony JAB/SKAVI - czy trzeba tam robić jakby łezkę do wejścia w r/t czy jak mi się wydaje nawet lecąc od np. SKAVI na KRW przed KRW odbijamy lekko w lewo aby ładnie wejść na r/t (dla mnie to taka sytuacja -DIRECT ENTRY "pilot może wykonać manewr wejścia w holding nie przecinając stacji nadawczej-przed nadajnikiem"
odp.
Generalnie tak jak mówisz
To jest trochę płynne bo nigdy nie uda się zrobić tego idealnie.
W zasadzie chodzi o zachowanie przybliżonej trasy i dokładne pilnowanie wysokości.
To jest po to aby inni mogli wyobrazić sobie to co robisz.
Generalnie - musisz dolecieć do KRW i potem możliwie najlepiej wpasować się w r/t.
Mam nadzieje że pomoże.
 |
|
|
|
28-12-2009 22:04:27 |
RE:
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... |
Okles Administrator


Postów: 278
Data rejestracji: 02.05.09
Miejscowość: EPMM
|
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Sprostowanie do postu Mateusza: nad Szwajcarią i Francją nadal obowiązuje podział n/s.
Ciekawostka:
W Boeingu 767-300ER (nie wiem, jak to działa w innych) paliwo można zrzucać TYLKO ze zbiornika środkowego, a więc jeśli jest on pusty, to paliwa nie zrzucimy .
|
|
|
|
28-02-2010 15:50:51 |
RE:
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... | Edytowane przez
Okles 28-02-2010 15:53:54
|
Okles Administrator


Postów: 278
Data rejestracji: 02.05.09
Miejscowość: EPMM
|
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 24
Tabliczka informacyjna w ATR
Witajcie! Chciałbym dziś pokazać Wam, jak dodać bardzo fajną tabliczkę informacyjną z naszym nazwiskiem i logiem Linii do ATR72-500. Po pierwsze, do folderu X:\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Flight One Software\Flight One ATR 72-500\Logos wrzucamy logo w odpowiednim formacie (koniecznie .bmp!!, w ZAŁĄCZNIKU , mamy tu również obraz z wynikiem naszej operacji). Następnie modyfikujemy plik Aircraft.cfg dla danego malowania tak, aby ostatnie 3 wersy danego malowania wyglądały tak:
Kod źródłowyatr_logo=SPE.bmp
atr_capt=Imie Nazwisko Kapitana
atr_fo=Imie Nazwisko FO
Powinniśmy cieszyć się tabliczką taką, jak w załączniku ;). Widoczna ona jest po przejściu na tył samolotu za pomocą programu F1 View (załączonego do oryginalnej wersji samolotu, ew. dostępnego TU). Porusza się za pomocą rolki myszy oraz klawiszy CTRL+(SHIFT)+ENTER/DELETE (w zależności od kierunku ruchu). Enjoy!
Można to zrobić jeszcze za pomocą Configuration Managera, ale ja, jako że preferuję 'grzebanie' w kodzie, przedstawiłem to w ten sposób ;). |
|
|
|
09-05-2010 20:58:32 |
RE:
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... |
Marcin Zielinski Użytkownik


Postów: 313
Data rejestracji: 16.04.09
Miejscowość: Olkusz
Wiek: 47
 |
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Ze swej strony podam linka którego dostałem od Łukasza. http://www.rp.pl/...?print=tak

 |
|
|
|
19-05-2010 06:34:16 |
RE:
Ciekawostki (zasady, przepisy, proced... |
Andrzej_SPE011 Użytkownik

Postów: 551
Data rejestracji: 22.06.09
Miejscowość: Białystok/Chicago
Wiek: 50
 |
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Chciałem się podzielić cenną jak myślę wskazówką, którą otrzymałem od kontrolera, kiedy podchodziłem do lądowania. Otóż kiedy podczas podejścia otrzymamy komendę : " - Expect late landing clerance" oznacza to, że zgodę na lądowanie możemy dostać w ostatniej chwili, nawet nad progiem pasa. (Ja właśnie dostałem nad progiem, a nawet za) Zastanawia mnie tylko fakt, co jeśli dostaniemy nad progiem komendę "go arround". Nie wiem czy jakikolwiek Pilot zdąży poderwać w tym momencie maszynę bez wcześniejszego przyziemienia.
Pozdrawiam
Andrzej.
 |
|
|