Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /httpdocs/maincore.php:35) in /httpdocs/maincore.php on line 187
SpeedAir - Forum dyskusyjne: Nowe samoloty, nowe trasy - propozycje
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Kolejna sprawa, wstępnie dyskutowana wczoraj z Łukaszem.
Mamy przepis w regulaminie o tym, że na przykład na trasach krajowych mogą latać tylko B736 i B737 a już B738 niet, Jest to martwy przepis już od jakiegoś czasu więc chyba najwyższy czas go zmienić. Po pierwsze dlatego, że w realu widzimy że i tej klasy samoloty latają po Polsce a po drugie jednak zbyt mało mamy tego typu maszyn (B736, B737 czy A318). Chciałbym pójść dalej i całkowicie znieść podział konkretnych samolotów do tras, np.
- Domestic (loty krajowe)
A318, ATR, B734, B735, B736, B737, EMB
Dodatkowo w EINN, KJFK oraz WSSS samoloty A320, A321, B738 oraz B739
Dopuszczenie danego typu maszyny regulowalibyśmy przez FSA chodź też elastycznie. Mam na myśli dopuszczenie B763 na niektóre trasy europejskie itp. Pilot ma TR na np. B747 to powinno wystarczyć aby optymalnie wybierał trasę dla tego typu maszyny.
Taka zmiana mojego nastawienia jest spowodowana dwoma czynnikami:
1. Jesteśmy na niebie już jakiś czas i trudno zarzucić nam brak profesjonalizmu. A jeżeli trasa EPWA - EDDF będzie "robiona" na B767 czy A330 z zachowaniem wszystkich zasad nie ma prawa nikt się doczepić.
2. Skład Pilotów też myślę mamy na tyle poważny i profesjonalny żeby oddać w ich ręce dowolność w wyboru maszyny do danej trasy.
Zostaną dwa ograniczenia Type Raiting oraz to, że np, First Officer nie może robić licencji na B747. Może to zbyt liberalne podejście ale takie jest moje zdanie na ten temat.
Zapraszam do dyskusji.
P.S. Wstępnie A320 i E195 w pierwszej kolejności do zakupu.
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Jeśli ktoś ma max. 1godz. (dziennie np.) na odbycie lotu to 30 min lotu, nieważne jakim samolotem to to jest frajda, uwierz mi Jacku
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Skoro nikt nie oponuje myślę, że można wprowadzać. Od dzisiaj znika ze Statutu podział maszyn na rodzaj trasy czyli to:
Podział samolotów
- Domestic (loty krajowe)
A318, ATR, B734, B735, B736, B737, EMB
Dodatkowo w EINN, KJFK oraz WSSS samoloty A320, A321, B738 oraz B739
- Short Haul Flight
A318, A320, A321, ATR, B734, B735, B736, B737, B738, B739, EMB, MD80, T154
Trasy do 1000nm
- Medium Haul Flight
A318, A320, A321, B734, B735, B736, B737, B738, B739, B753, EMB, MD88, T154
Dodatkowo na bardziej uczęszczanych trasach samoloty A330, B763 oraz MD-11
Zalecany minimalny dystans 1000nm a maksymalny 2500nm
Typy samolotów dopuszczone będziemy ustalać do każdej trasy indywidualnie z zaznaczeniem, że w większości przypadków będzie to robione niejako na wyrost (więcej większych maszyn na trasy krajowe oraz europejskie), a dobór odpowiedniej maszyny zostawimy Pilotowi.
Podział na trasy zostanie tylko taki, że SECOND OFFICERzy będą mogli latać tylko po kraju (ze względu na to, że przy egzaminie zdają tylko frazeologie w języku polskim). FIRST OFFICERzy mogą latać loty kontynentalne, a PILOCI oraz SENIOR PILOCI wszystkie trasy z czym, że zastanawiam się jeszcze nad dopuszczeniem SENIOR PILOTów do możliwości tworzenia planów lotu jako bonus.
Podział dopuszczający zdawanie Type Raiting na daną maszynę też będzie bardziej liberalny ale za to tym razem przestrzegany, i tak:
SECOND OFFICER oraz FIRST OFFICER:
- wszystkie modele z rodziny B737, A320, EMB, ATR, CRJ oraz Cessna i General Aviation;
PILOT oraz SENIOR PILOT:
- wszystkie modele z rodziny A330, A340, B757, B767, B777, B747, MD (11 oraz 88), Tupolev (MD88 oraz T154 dodałem do wyższej grupy bo uważam, że to wyższa szkoła latania)
Poczekam jeszcze ze zmianami kilka dni na uwagi i zastrzeżenia. Oczywiście prawo nie działa wstecz i TRek nabytych nikt nie będzie odbierał.
Mam jeszcze jedną sprawę myślę nieprzyjemną ale potrzebą.
Przestoje maszyn poza HUBami, rezerwacja więcej niż 2h przed odlotem oraz tego typu rzeczy ciągle się zdarzają i myślimy jak temu zaradzić. U mnie w firmie wprowadzili coś takiego jak system FILE NOTE czy myślę w wolnym tłumaczeniu "wpis do akt", możesz mieć takich 3 na 3 miesiące bez żadnych konsekwencji (po 3 miesiącach idą do kosza). Jeżeli uzbierasz 3 takie w ciągu tych 3 miesięcy wyciągane są konsekwencje. U nas proponuję obniżenie raitingu o jeden stopień (np. z Pilota na first officer'a itp.), ze wszystkimi konsekwencjami (utrata TRek oraz niemożliwość wykonywania dłuższych tras). Oto lista przewinień jakie proponuję:
- pozostawienie samolotu na dłużej niż 7 dni poza HUBem macierzystym (oprócz Krakowa i Warszawy);
- bookowanie lotu na więcej niż 2h przed lotem
- siła lądowania (V/S) większa niż 300ft/min (ostatnio FSA zaczął to naprawdę dokładnie mierzyć)
- zawieszenie po miesiącu nieaktywności
Może ta propozycja to za dużo to przecież zabawa, ale postanowiłem ją wam przedstawić i zmierzyć się z waszymi uwagami
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Będzie ktoś tak łaskaw i napisze co myśli???
Marioo_kkk Użytkownik Postów: 160 Data rejestracji: 23.05.09
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Dareczku, zaproponowane przez Ciebie zmiany są generalnie ok, bo przynajmniej ja preferuje liberalizm, choc taki, ktory nie powoduje zaklocenia porzadku. Mam dwie uwagi: bardzo podoba mi sie pomysl tworzenia tras, bo ostatnio jak byl dzien lotow regionalnych EPBY-EPZG, to nie mialem trasy na podroz miedzy tymi miastami i musialem leciec bez FSA, co do sprawy zwiazanej z zostawianiem samolotu poza HUBem, raczej mi sie to nie zdarza, ale wiem tez, ze mam malo czasu i czasem moze taka sprawa sie zdarzyc ( tym bardziej jak w drodze powrotnej wywali sie FSX), wiec proponuje dodac jakas droge odwolawcza, bo czasem sa to sprawy niezalezne od nas...co do ladowania, nawet w realu zdarzaja sie twarde touchdown, wiec tutaj to karac uwazam za niesluszne, chyba ze jest to nagminne i ktos regularnie uszkadza maszyny...Pozdrowka..
Okles Administrator Postów: 278 Data rejestracji: 02.05.09 Miejscowość: EPMM
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Ja powiem krótko i zwięźle- lesbijski pomysł!
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Okles napisał/a:
Ja powiem krótko i zwięźle- lesbijski pomysł!
Łukasz może rozwiń.
Co do propozycji Darka.
- Swoboda w doborze samolotu do trasy oraz w zależności od ratingu Pilota - myślę, że jest ok tylko w ramach zdrowego rozsądku (B747 na trasie EPWA-EPKK nie bardzo mi się widzi, chyba, że jest to jakiś specjalny lot, itp.).
- Zakaz pozostawienia samolotu poza macierzystym Hubem dłużej niż 7 dni i karanie za neprzestrzeganie tego zapisu - wiem ten zapis wielu się nie podoba, bo coś trzeba zrobić..., przepraszam coś każą zrobić, a jak coś jest z musu to tym bardziej NIE. Bez przesady, nie jesteśmy małymi dziećmi i sami w linii nie latamy inni też latają i mają ochotę polatać akurat samolotem, który sobie zostawiliśmy ponad tydzień poza Hubem, to jest kwestia poszanowania drugiego kolegi, kolegi z linii. Szanujmy więc ten zapis. Rozumiem, że są sytuacje, ok tórych napisał Mariusz, ale wystarczy napisać w SB na głównej stronie Linii informację.
- Rezerwacja max 2h przed odlotem - podobnie jak wyżej, zapis z myślą o wszystkich pod warunkiem, że wszyscy go przestrzegamy. Zarezerwowałeś na FSA lot, nie dasz rady polecieć lub FSA nie zarejestrował lotu - skasuj rezerwację - trudno. Pozostawiając ją blokujesz samolot drugiemu koledze. Może jutro ty będziesz chciał polecieć na zaplanowaną wcześniej trasę i nie polecisz bo akurat kolega miał w nosie powyższy zapis - przyjemnie Ci będzie, myślę, że nie bardzo.
- Siła lądowania - trudno właśnie powiedzieć czy FSA dobrze mierzy (chyba, że się coś zmieniło). Sprawdzałem kiedyś ten sam lot FSA i KaCars-em i zarejestrowało dwie różne wartości,ale zawsze to jakiś pkt odniesienia.
- zawieszenie po miesiącu nieaktywnośći - jak najbardziej - przynależność do Linii do czegoś zobowiązuje. Tutaj też różne są sytuacje w Życiu każdego z Nas (praca, wyjazd służbowy, egzaminy w szkole itp.) - nie dam rady raz w miesiącu? - rozmawiam z Prezesem, wyjaśniam, deklaruję termin ponownego rozpoczęcia lotów.
- wprowadzenie karnych wpisów - również jest ok - troszkę dyscypliny jeszcze nikomu nie zaszkodziło
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Od kiedy zmiany wchodzą w życie?
Pozdrawiam
Michał
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
A może najpierw powiesz Michał co myślisz? Byłoby miło.
Zmiany co do części pierwszej (samoloty, TR itd.) chciałem wprowadzić od wczoraj ale dałem jeszcze jedną szanse tym którzy chcieliby się wypowiedzieć (chodź temat wisi już kilka dobrych dni a wypowiedziało się raptem 2 Pilotów).
Co do FILE NOTE to kwestia otwarta. To na razie propozycja i czekam na więcej opinii chodź na razie wychodzi, że mamy 4 aktywnych Pilotów :/ Zgadzam się co do FSA i jego mierzenia siły lądowania, rożnie to jest chodź naprawdę widać poprawę od jakiegoś czasu. Również jestem za tym aby nie było to przyznawane odgórnie bez żadnej możliwości odwołania, chodź powiem szczerze, że chciałbym mieć jakiś argument do rozmów z niektórymi Pilotami, którzy pojawiają się od wielkiego dzwona i zawsze trzeba po nich sprzątać (samoloty). Tyle.
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Dla mnie bardzo sensownie pomyślane, podoba mi się. Jest 'lesbijsko'.
Powiedz tylko, co to "File note", gdyż najwyraźniej jestem kretynem i nie wiem Pozdrawiam
Michał