Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /httpdocs/maincore.php:35) in /httpdocs/maincore.php on line 187 SpeedAir Tytuł: SpeedAir :: F.A.Q. czyli najczęściej zadawane pytania.

Dodane przez Darek dnia 29-12-2009 22:17
#1

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Temat gdzie można znaleźć odpowiedzi na pytania związane z wykonywaniem lotów w linii SpeedAIR. (Pytania proszę kierować do mnie poprzez PW a ja będę je umieszczał tutaj wraz z odpowiedziami.

1. Cost Index.
Jest to wartość która określa jak ma zachowywać się nasz samolot. Czym mniejszy
CI (np. 40) tym nasz samolot jest bardziej ekonomiczny a tym samym czym ta
wartość większa maszyna staje się bardziej paliwożerna ale bardziej za to bardziej
żwawa przy starcie czy lądowaniu oraz szybsza na Crusie Flight Level (CFL). Za
optymalny wskaźnik CI uważam 80 ale nasza linia nie ma określonego odgórnie tej
wartości.

2. Z jaką minimalną ilością paliwa powinniśmy lądować.
Generalnie zasada jest taka że paliwa powinno nam zostać na około 1 godzinę
spokojnego lotu po każdym locie gdy nie musieliśmy kożystać z lotniska
zapasowego lub nie wydarzyły się inne nieprzewidziane okoliczności. I tak co do
konkretnych maszyn:
ATR 72 - minimum 800kg
CRJ7, EMB170 i EMB190 - minimum 1500kg
A320 - minimum 2500kg
738 i 739 - minimum 2700kg
763 - minimum 5000kg
773 - minimum 7000kg
744 - minimum 11000kg
Zdaje sobie sprawę z niedoskonałości liczb podanych wyżej ale piszę to w celach
poglądowych (wpływ na tą wartość ma mnóstwo czynników jak chociażby minimum
paliwa jaka musi pozostać w skrzydłach samolotu do samego balansu maszyny).
Jednocześnie liczę że zaszczepię w kimś to ziarenko i sprawdzi dokładnie jaka to
ma być wartość (a przy okazji poinformuje mnie oraz innych pilotów)

Dodane przez Darek dnia 29-12-2009 22:30
#2

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 3. Optymalny FL.
Myślę że dla każdego jasna jest kwestia że w lotnictwie czym wyżej
wzniesiemy nasz samolot tym mniej spalimy paliwa (mniejsza gęstość
powietrza a tym samym mniejszy opór).
U konkurencji podpatrzyłem że za optymalny FL uważa się taki na którym
można przelecieć conajmniej 50nm.

Dodane przez Darek dnia 30-12-2009 01:26
#3

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 4. Plany lotów w FSAirlines.
Jak pewnie zauważyliście niektóre z FP są nieaktualne. Staramy się na
bieżąco aktualizować je zgodnie z najnowszymi AIRACami ale jak nie
jest to do końca możliwe. W każdym razie FP (jako punkty i drogi
lotnicze) zawarte w FP na FSA nie są obowiązującymi planami jakimi
musimy latać i w żaden sposób pilotów SpeedAIR nie zobowiązują.

Dodane przez Darek dnia 01-01-2010 14:37
#4

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 5. Zostawianie samolotów poza HUBem.
W naszym regulaminie mamy
7) Samoloty poza stałym miejscem ich dyslokacji czyli EPKK lub EGKK mogą przebywać maksymalnie 2 dni a jeżeli nie jesteśmy w stanie wrócić w tym terminie proszę o info naszej stronie.

Zdaję sobie sprawę że czasami ciężko znaleźć czas na powrót zwłaszcza
jeżeli polecieliśmy bardzo daleko. Dlatego nikt zbytnio nie czepia się o
ten punkt ale jeżeli ktoś poleciał gdzieś jednym samolotem (poza
nasze HUBy) i zostawia go tam a zabiera drugi samolot z Huba i leci
gdzie indziej to troszeczkę nie fair. Zdarzyło się to już kilka razy u nas
w linii i bardzo proszę o nie robienie tego więcej (blokujecie takim
zachowaniem nie tylko samolot który został gdzieś w świecie ale też
drugi którym latacie).