Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /httpdocs/maincore.php:35) in /httpdocs/maincore.php on line 187 SpeedAir Tytuł: SpeedAir :: Planowany czas lotu na Eurobook

Dodane przez SPE022 Wojtas dnia 19-01-2012 20:42
#1

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Wiem sam z własnego przykrego doświadczenia żeby EB nie pokazywał zerowych punktów za wykonany poprawnie lot.
Planowany czas lot w FP musi wynosić nie mniej jak 30 minut.

Edytowane przez SPE022 Wojtas dnia 19-01-2012 20:45

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 20-01-2012 00:32
#2

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Nie wiem Wojtku ja zawsze Bookowałem na EB min. 10 min przed planowanym czasem odlotu i było ok. W FP tak samo. (10 min przed bookowaniem na EB).

Dodane przez Okles dnia 21-01-2012 00:28
#3

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Chodzi o to (wg. mnie), że planowany CZAS LOTU nie może wynosić mniej niż 30 minut ;). Mam rację, Wojtku? ;)

Dodane przez SPE022 Wojtas dnia 21-01-2012 12:12
#4

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Nie chodzi o czas ile przed lotem bookujesz. Tylko o to aby lot planowany w FP trwał ponad 30min.Łukasz masz 100% racji.:)

Edytowane przez SPE022 Wojtas dnia 21-01-2012 12:14

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 21-01-2012 17:02
#5

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Czyli lot trwający mniej niż 30 min. EB nie zalicza? Bezsens.

Co do bookowania na EB minimum 10-15 minut przed planowanym odlotem, to nie ma to nic wspólnego z czasem przygotowania się do lotu i przygotowaniem maszyny do lotu, nie wiem skąd taki wniosek.
Bookowanie takie jest powodem wielu doświadczeń, zebranych podczas bookowania na EB i bardzo spóźnionych odlotów w stosunku do zaplanowanego czasu odlotu na EB, a spowodowanych np. oczekiwaniem na uzyskanie zezwolenia na lot od ATC, czy też późniejszym dopchaniem się na radio o zezwolenie na kołowanie - przy dużym ruchu na lotnisku online. Dlatego co z tego, że zabookuje lot na EB nawet 1 godz. przed odlotem, skoro np. później nie wyrobię się z odlotem, bo straciłem 15 - 20 min, na to żeby dopchać się na radio - to jeden z powodów.
Drugi to taki, że niestety, ale ja nie dysponuję taką rozpiętością czasową przed lotem, żeby bookować z godzinnym wyprzedzeniem. Kiedy Chris założysz rodzinę i przybędzie Ci obowiązków to zrozumiesz :)

Pozdrawiam
Andrzej

Edytowane przez Andrzej_SPE011 dnia 21-01-2012 17:08

Dodane przez SPE022 Wojtas dnia 22-01-2012 07:38
#6

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Mniej niż 30 minut od planowanego czasu lotu w Planie Lotu.

Dodane przez Bronek dnia 18-02-2012 22:52
#7

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Odgrzeje kotleta ;-).

Ja w warunkach zlotowych etc etc, kiedy jest duże natężenie ruchu wydłużam sobie czas lotu. Co jest wyznacznikiem czasu lotu? - prędkość TAS. Jeśli lecimy z pustego lotniska i przylatujemy o wiele za wcześnie niż planowaliśmy tzn że: albo nie znamy swojego samolotu, albo mieliśmy bardzo dobre warunki na trasie. Dla przypomnienia:
jeśli lecimy pod wiatr, nasza prędkość będzie mniejsza aniżeli jeśli lecimy z wiatrem.
Dlatego czytamy manuale i sprawdzamy osiągi samolotu. Im wyżej lecimy, tym szybciej polecimy, mniej paliwa spalimy etc etc. Jeśli wystartujemy z full samolotem, to od razu nie uda nam się wspiąć na poziom maksymalny. Dlatego w FMC mamy bardzo ładny moduł który nam pokazuje aktualną ekonomiczną wysokość przelotową, czyli wysokość na której jak najszybciej polecimy przy danym ciężarze. Dlatego sum sumarum trzeba po prostu orientować się w swoim samolocie i mniej więcej planując lot sprawdzać jaki jest wiatr, czy wschodni czy zachodni. Może na trasach europejskich nie jest to aż tak ważne, ale w przypadku kiedy przelatujemy przez atlantyk i lecimy samolotem z wyliczonym paliwem, wiatr nabiera większego znaczenia i po prostu zawsze wybiera się takie trasy gdzie wiatry są sprzyjające.

Edytowane przez Bronek dnia 18-02-2012 22:55

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 20-02-2012 03:06
#8

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 [quote]Bronek napisał/a:
Odgrzeje kotleta ;-).

Ja w warunkach zlotowych etc etc, kiedy jest duże natężenie ruchu wydłużam sobie czas lotu.[quote]

Niepisana zasada Nr1 - w warunkach zlotowych nie ma obowiązku bookowania lotu ani na FSA ani na EB, amen.