Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /httpdocs/maincore.php:35) in /httpdocs/maincore.php on line 187 SpeedAir Tytuł: SpeedAir :: Eurobook.

Dodane przez Marcin Zielinski dnia 07-06-2009 18:03
#1

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Razem z prezesem zwracamy się do was o wypowiedzenie sie na temat korzystania przez naszą linię z Eurobook.

Edytowane przez Robert dnia 15-10-2009 01:17

Dodane przez Okles dnia 07-06-2009 18:42
#2

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Niegłupia sprawa, ja jestem 'za' :).

Edytowane przez Okles dnia 07-06-2009 18:43

Dodane przez Wojtek dnia 07-06-2009 22:17
#3

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 A ja mam głupie pytanko: a co to jest? :)

Dodane przez Marcin Zielinski dnia 07-06-2009 22:38
#4

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 http://www.euro-b...

Dodane przez Okles dnia 07-06-2009 22:39
#5

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Dla Ciebie Wojtek, wybierz 4 link : http://lmgtfy.com...

Dodane przez Robert dnia 08-06-2009 13:13
#6

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Czy to będzie wiązało się z używaniem 2 klientów podczas lotów?

Dodane przez Marcin Zielinski dnia 08-06-2009 15:25
#7

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Nie,nie koniecznie trzeba używac 2 klientów, wystarczy FSAirlins.

Edytowane przez Robert dnia 15-10-2009 01:18

Dodane przez Okles dnia 08-06-2009 19:12
#8

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 To ja zadam inaczej to pytanie: 'Czy używanie FSA i EB się nie wyklucza'?

Dodane przez Marcin Zielinski dnia 08-06-2009 23:46
#9

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Nie wszystkie loty muszą być zarejestrowane przez program FsAirliners. Stosowanie Eurobook jest szczególnie polecane ale nie wymagane.

Dodane przez Darek dnia 26-06-2009 13:34
#10

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Długo się na tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku że używanie Eurobook przez nasza linie było by bardzo wskazane. Chce wam wytłumaczyć mniej więcej jak to wygląda.

Po pierwsze dlaczego?
Latanie wg czasów z FSairlines wiąże się z robieniem aż 4 FP do każdego lotniska (plus powroty czyli 8), przy czym i tak każdy zmienia czas w FS-ie bo i tak przeważnie te godziny nam do końca nie odpowiadają.

Wyglądało by to tak że wszystkie czasy w FSAirlines były by ustawione na 0000 (wylot i powrót) i wogóle nie bralibyśmy ich pod uwagę, a czas ustalalibyśmy sobie w Eurobook-u, tam sami mamy możliwość ustalenia sobie o której chcemy lecieć (ale uwaga, już zmiana czasu w FS-ie nic nam nie da), a po wskazaniu jakim samolotem polecimy i jaką trasą, Eurobook sam oblicza nam o której powinnyśmy wylądować na lotnisku docelowym.

Oczywiście wszystko ma swoje minusy, a w tym wypadku minusem jest to że musielibyśmy używać dwóch rejestratorów lotu jednocześnie (FSAirlines i Eurobook), zdaję sobie sprawę że to może być uciążliwe dlatego chcę żeby nasi piloci wypowiedzieli się w tej sprawie.

Możemy robić tak że, używanie Eurobook--a nie będzie obowiązkowe aczkolwiek zalecane.

Edytowane przez Robert dnia 15-10-2009 01:18

Dodane przez Okles dnia 26-06-2009 13:38
#11

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Czyli mogę używać obu programów jednocześnie i loty będą się normalnie rejestrowały, tak?

Dodane przez Robert dnia 26-06-2009 13:41
#12

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Trochę mi to rozjaśniło sytuację jednak cały czas dręczy mnie pytanie: czy będzie zgodność tras pomiędzy eurobook-iem a fsairlines?

Edytowane przez Robert dnia 15-10-2009 01:19

Dodane przez Darek dnia 26-06-2009 13:44
#13

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Wygląda to tak, że FSAirlines rejestruje nam lot, oblicza zyski/starty za dany lot, pasażerów itd (dokładnie jak do tej pory), a Eurobook rejestrował by nam czasy startu/przylotu i czasy na poszczególnych punktach na trasie, za każdy lot w Eurobooku dostajemy punkty a dodatkowe punkty możemy dostać ja zabookujemy lot odpowiednio wcześniej (jak się nie mylę to 1 punkt na 12 godz. wcześniej i 2 pkt. za 24 godziny wcześniej.


Co do zgodności to wygląda to tak że muslielibyśmy latać wg tras z Eurobook'a ponieważ prócz tego że rejestruje nam on czas podczas startu i lądowania to jeszcze rejestruje czasy na poszczególnych punktach trasy (pobiera on dane z VATSIM a nie jak FSAirlines z FS-a)

Edytowane przez Robert dnia 15-10-2009 01:19

Dodane przez Okles dnia 26-06-2009 13:51
#14

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Ok, no to ja się zgadzam, tylko teraz nas naucz tego obsługiwać Darek ;P.

Dodane przez Robert dnia 26-06-2009 14:23
#15

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Jakiś poradnik by się przydał ;)

Dodane przez Okles dnia 26-06-2009 21:26
#16

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Fajny poradnik, tylko ilustracje nie wczytują się ;P.

Dodane przez Okles dnia 27-06-2009 00:10
#17

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Jako, że większość z Was nie potrafi założyć konta na EuroBook'u oraz dołączyć do linii, napisałem ten oto:


Poradnik EuroBook-cz.1- Zakładanie konta i dołączanie do linii

1. Wchodzimy na www.euro-book.net
2. Po lewo ,na dole, klikamy na Registration.
3. Następnie wybieramy Personal Registration.
4. Wypełniamy formularz. W tym momencie mamy już konto na EB ;).
5. Wchodzimy w Pilot Desk, wybieramy Profile po lewo.
6. W nowo otwartym menu wybieramy ostatnią zakładkę- Airlines.
7. Następnie klikamy na SEND A REQUEST.
8. Wypełniamy pola i czekamy na akceptację Darka ;).

Od tego momentu dołączyliśmy do linii ;).

Dalsza część poradnika, tj. Bookowanie lotów i obsługa klienta, planowana jest do 'wydania' jutro, bo dziś autor zasypia już nad klawiaturą ;). Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe ;).

Edytowane przez Okles dnia 27-06-2009 00:21

Dodane przez Darek dnia 27-06-2009 01:24
#18

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Łukasz dziś doda drugą część poradnika dotyczącą EB (Euro-Book-a) a ja postaram się odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania w tej sprawie.

Po co nam EB?
Jako że rejestrator czasów naszych lotów w kliencie FSAirlines nie jest dokładny i bardzo łatwo go oszukać, postanowiliśmy użyć klienta EB do rejestrowania czasów naszych lotów właśnie.
Od tej chwili proszę się wogóle nie przejmować czasami w FSAirlines (docelowo wszystkie czasy startów i lądowań będą ustawione na godzinę 00:00 w FSAirlines). Od dania dzisiejszego czasy naszych lotów będzie rejestrował EB. Wygląda to prościej niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.
A zatem po kolei.
Bookujemy lot na stronie Euro-Book.net
Dwie bardzo ważne sprawy.
Po pierwsze
W EB bookujemy loty wg czasu ZULU (odejmujemy dwie godziny od czasu polskiego i np. jeżeli chcemy lecieć o 1600 czasu polskiego to podczas bookowania wpisujemy DEP TIME 1400)
Po drugie
EB nie oszukamy zmieniając czas w FS-ie. Musimy starować o dokładnie w czasie jaki mamy zabookowany lot. Ale to też nie jest problemem ponieważ możemy zabookować lot na parę minut przed planowanym lotem i nic złego się nie stanie (jeżeli zabookujemy lot w EB na ponad 12 lub 24 godziny przed planowanym lotem i lot odbędzie się o czasie jaki był zaplanowany dostajemy punkty bonusu)

Niektórzy mówią że będzie im ciężko używać dwóch klientów jednocześnie (FSAirlines i EB)
Wcale tak nie jest. Obsługa EB ogranicza się do zabookowania lotu na stronie Euro-Book.net i to wszystko. Nie musimy odpalać specjalnego klienta, nie musimy zakańczać lotu itd. Po prostu, bookujemy lot na stronie EB i po sprawie.

W EB fajną sprawą jest to że wpisując lotnisko odlotu i lądowania klient proponuje nam trasę lub kilka tras odbycia danego lotu lub wpisujemy własny plan lotu, poza tym po podaniu prędkości naszego samolotu i czasu DEP klient oblicza nam czas o której powinniśmy być w każdym punkcie naszej trasy jak i czas dotarcia do naszego lotniska docelowego (dane są pobierane bezpośrednio z VATSIM a nie jak w przypadku FSAirlines tylko z FS-a), więc ważne jest aby lecieć po trasie jaką podaliśmy w EB (chociaż jak ATC da nam polecenie DCT proszę się tym nie martwić i oczywiście wykonywać to DCT a w EB obok danego punktu który ominęliśmy będzie ,,N/A'')

To wszystko co na tą chwilę przychodzi mi do głowy odnośnie EB. w razie jakichkolwiek problemów proszę pisać w tym wątku lub bezpośrednio do mnie na gg lub na maila)

Edytowane przez Robert dnia 15-10-2009 01:20

Dodane przez Okles dnia 27-06-2009 15:42
#19

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Poradnik EuroBook-cz.2- Bookowanie lotów i obsługa klienta


1. Na początku oczywiście wchodzimy na stronę www.euro-book.net.
2. Logujemy się do Pilot Desk.
3. Z menu po lewo wybieramy Book Flight.
4. Naszym oczom ukazuje się przejrzysty formularz Bookowania Lotów. Wypełniamy wszystkie pola, pamiętając o tym, aby wprowadzać czas ZULU.
5. System zaproponuje nam dostępne plany lotu. Możemy wprowadzić swój własny w rubryce Route, lub wybrać jeden z zaproponowanych poprzez kliknięcie Take It.
6. Klikamy Pre-Check w celu sprawdzenia poprawności planu.
7. Jeśli wszystko się zgadza (Pre-check passed), wybieramy opcję Go to Step 2.
8. Wypełniamy formularz.
- Z menu po lewo wybieramy planowaną prędkość lotu (TAS, nie IAS), a system sam pokaże nam szacowany plan lotu.
- W DEP Time i APP Time wybieramy czas przylotu i odlotu (KONIECZNIE W CZASIE ZULU).
- W ALTERNATE opcjonalnie wpisujemy lotnisko zapasowe.
- Fuel to czas, na jaki ma nam starczyć paliwa (w formacie HH:MM).
- AC Type to typ samolotu.
- Możemy również ustawić, aby system przypomniał nam o locie określoną ilość minut/godzin wcześniej (Remind me xx before flight).
- Reszta rubryk jest chyba oczywista i nie trzeba ich omawiać ;).
- Przyciskiem SEND BOOKING bookujemy lot.

A więc mamy już zarezerwowany lot ;). Pamiętajmy, aby stawić się na lotnisku o określonym czasie ;).


P.S. Może nie wiecie, od czego liczy się czas. Otóż czas liczy się:
- na początku od chwili podłączenia do VATSIM
- następnie od kolejnych punktów na trasie
- ostatni pomiar to lotnisko docelowe.

Obsługa klienta jest bardzo prosta, ogranicza się do wciśnięcia F10 w FS-ie, w celu otwarcia Pilot Briefcase.

Mam nadzieję, że kwestia EuroBook'a jest już wyjaśniona, jednak w razie pytań piszcie w tym wątku lub na GG.

Jeśli jakakolwiek inna linia\organizacja chciałaby zamieścić ten poradnik na swojej stronie, proszę pisać na mój numer Gadu-Gadu 43601474360147 lub adres e-mail: .

Edytowane przez Okles dnia 27-06-2009 17:56

Dodane przez Mickey_SPE025 dnia 01-03-2011 08:57
#20

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Przepraszam za może głupie pytanie, ale dlaczego w Eurobooku moje dwa wczorajsze loty są ze statusem [b]Present[/b? Da się jakoś sprawdzić parametry odbytych lotów?

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 01-03-2011 13:27
#21

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 A Datę wpisałeś dobrą?

Dodane przez Mickey_SPE025 dnia 01-03-2011 13:38
#22

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Yes, sir.
img835.imageshack.us/img835/7384/eurobook.th.png

Dodane przez SPE022 Wojtas dnia 03-03-2011 19:44
#23

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Witam w całości popieram Darka z EB. Czsy w FSAirlines 0000.Punkty trasy z FS Airlines wpisać w planie lotu podczs rezerwacji na EB wklepać w FMC i po broblemie.

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 04-03-2011 02:34
#24

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Otóż Rafałku, Eurobook na początku każdego miesiąca (kiedy rozpoczyna się rejestrowanie ilości wykonanych lotów od początku), umieszcza Pilota na liście w Pilots Reliability, jeśli ma wykonane co najmniej dwa loty. Jeżeli masz wykonane trzy to na mur beton powinieneś być na liście. :)