Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /httpdocs/maincore.php:35) in /httpdocs/maincore.php on line 187 SpeedAir Tytuł: SpeedAir :: Minimalna i zalecana ilość paliwa

Dodane przez Darek dnia 19-04-2018 13:40
#1

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Na życzenie Piotra zbieram informacje na temat minimalnej oraz zalecanej ilości paliwa po lądowaniu dla wszystkich typów samolotów naszej floty. Jeżeli ktoś posiada takie informacje dla konkretnych modeli to proszę o info w tym temacie (najlepiej ze źródłem). Dziękuje.

Dodane przez Darek dnia 20-04-2018 13:54
#2

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Dla dwóch najpopularniejszych samolotów przedstawia się to tak:

B737 - 800
Godzina lotu 2187 kg
Minimalna ilość paliwa aby działał system pomp hydraulicznych 1520 kg

(Minimum of 760kg fuel required in respective tank for hydraulic pump operation.)

http://www.b737.o...ations.htm

Wcześniej komuś tłumaczyłem że musi być 760kg ale po poprawnym przetłumaczeniu powyższego zdania wynika że chodzi o poszczególny zbiornik a że głownie używa się dwóch bocznych stąd ta wartość musi zostać podwojona.

Tylko się zastanawiam czy jeżeli minimum mamy 1520 kg plus godzina lotu 2187 kg to czy 3707 kg nie powinna być wartością zalecaną do lądowania?

Godzina lotu
B733 - 2250 kg
B734 - 2377 kg
B735 - 2100 kg

B736 - 1932 kg
B737 - 2070 kg
B738 - 2187 kg
B739ER - 2300 kg

http://www.b737.o...tailed.htm

A320
Godzina lotu 2250 kg
Minimalne pożądane paliwo do lądowania 720 litrów

http://www.satavi...ATIONS.PDF

Edytowane przez Darek dnia 20-04-2018 13:57

Dodane przez Michal Kotwicki dnia 22-04-2018 09:20
#3

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Rozumiem, że te wartości są podane przy zerowym wietrze, standardowym ciśnieniu i maksymalnej wadze. Każdy lot to inne wartości spalania, jeżeli lecimy pustym samolotem z wiatrem 80 węzłów w plecy, to się będzie troszeczkę inaczej liczyło ;)
Co do minimów i pomp, tyczy się to elektrycznych pomp hydraulicznych, które zwyczajnie są chłodzone paliwem, nie jest tak, że nie działają, mogę się przegrzać, tyczy się to operacji na ziemi, więc należy je wyłączyć, w powietrzu nie ma zastosowania. Prawie 4 tony zapasowego paliwa dla 737 jest wartością kompletnie absurdalną. Wiem, że jesteśmy bogatą firmą, ale to jest przepalanie pieniędzy. Przy maksymalnie załadowanym samolocie, z tą ilością paliwa w baku, byśmy musieli lądować na granicy maksymalnej wagi do lądowania. Ogólnie zasady są takie, że na zapasowym musi być 1100 kg, jeżeli wychodzi z obliczeń mniej zgłaszamy emergency i mamy pierwszeństwo do lądowania. Tak jak było wcześniej, czyli 2500 kg rezerwy jest optymalnie

Dodane przez Darek dnia 24-04-2018 17:26
#4

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Wartości prze zemnie przedstawione to wartości uśrednione. Też wydaje mi się z prawie 4 tony to stanowczo za dużo ale podałem tą liczbę bo wychodzi mi ona z logicznego rozumowania powyższych zapisów.

Proszę o pomoc w skompletowaniu kolejnych minimów dla innych modeli samolotów.