Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 35 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 36 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 37 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 38 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/maincore.php on line 39 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /httpdocs/maincore.php:35) in /httpdocs/maincore.php on line 187 SpeedAir Tytuł: SpeedAir :: Ciekawostki (zasady, przepisy, procedry itp.)

Dodane przez Okles dnia 12-07-2009 19:55
#1

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 POZIOMY LOTÓW

Z racji, że ostatnio odbyłem lot do Portugalii, Darek poprosił mnie, abym Wam przypomniał (może niektórzy dopiero teraz o tym się dowiedzą ;) ) o poziomach lotu we Włoszech, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii oraz Portugalii. Otóż tam, jeśli lecimy na północ, to pułapem parzystym, natomiast jeśli na południe- nieparzystym. Tak więc, jeśli lecimy z Portugalii do Polski, to np. na FL380 aż do Austrii/Niemiec, gdzie zmieniamy poziom lotu na nieparzysty (np. FL390). I to cała filozofia ;).

Edytowane przez Darek dnia 24-12-2009 01:14

Dodane przez Darek dnia 31-08-2009 20:30
#2

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 WJAZD I ZJAZD Z PASA W EPKK

Podczas gdy wylądowałem w EPKK na pasie 25 dostałem taką prywatną wiadomość od EPKK_TWR:
''Nakazałem F, ponieważ w Krakowie maszyny od Embraera 170 w górę muszą używać A lub F do zjazdu z pasa. Ograniczenia masy samolotu w realu''

Dodane przez Marcin Zielinski dnia 06-09-2009 00:20
#3

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 NAFTA.

Nafta - ciekła frakcja ropy naftowej wrząca w granicach 150-320 °C, mająca gęstość 0,78-0,81 g/cm³. Żółtawa, palna ciecz o charakterystycznym zapachu, będąca mieszaniną węglowodorów, których cząsteczki zawierają 12-15 atomów węgla. Stosowana jako paliwo lotnicze (pod nazwą "kerozyna" lub "nafta lotnicza"), jako rozpuszczalnik oraz do celów kosmetycznych.

Jako pierwszy naftę wykorzystał Ignacy Łukasiewicz, polski farmaceuta, który skonstruował lampę naftową. Oświetlenie naftowe, obok oświetlenia gazowego było głównym źródłem światła w budynkach aż do upowszechnienia się elektryczności.

Nafta jest częściowo przerabiana na benzynę i inne produkty w procesach krakingu i reformingu, ponadto znalazła zastosowanie głównie jako paliwo do silników rakietowych (głównie w silnikach produkcji rosyjskiej i radzieckiej[potrzebne źródło]), odrzutowych, turboodrzutowych, turbo-wałowych, turbośmigłowych i dziś już historycznych silnikach średnioprężnych. Z uwagi na niską liczbę cetanową i liczbę oktanową jest nieprzydatna do zasilania silników zarówno o zapłonie iskrowym (benzynowych), jak i samoczynnym (wysokoprężnych - Diesla). Ponieważ jest paliwem znacznie tańszym od benzyny oraz oleju napędowego, jest stosowana w dużych ilościach w lotnictwie. Produkcja kerozyny jest relatywnie tania, ponieważ paliwo to powstaje praktycznie wyłącznie w procesie rektyfikacji ropy naftowej, bez dodatkowych procesów uszlachetniających, stosowanych przy produkcji innego rodzaju paliw.

Edytowane przez Robert dnia 15-10-2009 01:55

Dodane przez Okles dnia 19-09-2009 20:27
#4

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 VILNUS SCENERY
A ja mam ciekawostkę dotyczącą owej scenerii. Jeśli spotyka Was niemiła przygoda w postaci szoku, kiedy orientujecie się, że jesteście na OM, a lotnisko w niewyjaśniony sposób zniknęło, jest tylko trawa, to dzięki uprzejmości pewnego Litwińskiego kontrolera (pozdrowienia dla niego) mogę Wam pomóc rozwiązać ten problem.
Otóż musimy najpierw zainstalować scenerię. Jak już to zrobiliśmy, usuwamy ze Scenery Library 'Ost West'. Następnie wchodzimy do folderu X:\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Addon Scenery i wyciągamy z folderu OstWest katalog Vilnus i przenosimy go do katalogu Addon Scenery. Uruchamiamy ponownie FS i dodajemy folder Vilnus do bazy scenerii. Po restarcie FS-a wszystko powinno wrócić do normy ;).

Edytowane przez Okles dnia 19-09-2009 20:28

Dodane przez Darek dnia 27-10-2009 15:43
#5

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Coś o pasach do startów i lądowań

http://www.pl-vac...s/pasy.pdf

Dodane przez Darek dnia 24-12-2009 01:09
#6

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Ostatnio zapytałem jednego z polskich kontrolerów w sprawie moich wątpliwości co do prawidłowego podejścia na pas 25 w EPKK. A oto moje pytanie:

1) Minimum w KRW przed r/t powinienem mieć 900m ale ciekaw jestem czy dozwolone jest abym w KRW miał np. 5000 ft i zniżał sobie w r/t do wymaganych 800m przechwycaniu LOC? Robię to ze względu na oszczędność paliwa, dłużej wtedy lecę na przelotowej i jak zniżam w r/t tez pale mniej niż lecąc polowe r/t na tej samej wysokości, jak dla mnie jak najbardziej logiczne.

odp.
Procedura mówi o minimum 3000 na KRW i 2700 na ostatnim zakręcie co generalnie daje ci możliwość wejścia na 5000. tylko czy zdążysz zniżyć? masz r/t 1,5 minuty odlot i zakręt.

pytanie nr 2:
Drugie pytanko dotyczy wejścia w racetrack od strony JAB/SKAVI - czy trzeba tam robić jakby łezkę do wejścia w r/t czy jak mi się wydaje nawet lecąc od np. SKAVI na KRW przed KRW odbijamy lekko w lewo aby ładnie wejść na r/t (dla mnie to taka sytuacja -DIRECT ENTRY "pilot może wykonać manewr wejścia w holding nie przecinając stacji nadawczej-przed nadajnikiem"

odp.
Generalnie tak jak mówisz
To jest trochę płynne bo nigdy nie uda się zrobić tego idealnie.
W zasadzie chodzi o zachowanie przybliżonej trasy i dokładne pilnowanie wysokości.
To jest po to aby inni mogli wyobrazić sobie to co robisz.
Generalnie - musisz dolecieć do KRW i potem możliwie najlepiej wpasować się w r/t.

Mam nadzieje że pomoże.



Dodane przez Okles dnia 28-12-2009 22:04
#7

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Sprostowanie do postu Mateusza: nad Szwajcarią i Francją nadal obowiązuje podział n/s.
Ciekawostka:
W Boeingu 767-300ER (nie wiem, jak to działa w innych) paliwo można zrzucać TYLKO ze zbiornika środkowego, a więc jeśli jest on pusty, to paliwa nie zrzucimy :).

Dodane przez Okles dnia 28-02-2010 15:50
#8

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 24 Tabliczka informacyjna w ATR

Witajcie! Chciałbym dziś pokazać Wam, jak dodać bardzo fajną tabliczkę informacyjną z naszym nazwiskiem i logiem Linii do ATR72-500. Po pierwsze, do folderu X:\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Flight One Software\Flight One ATR 72-500\Logos wrzucamy logo w odpowiednim formacie (koniecznie .bmp!!, w ZAŁĄCZNIKU , mamy tu również obraz z wynikiem naszej operacji). Następnie modyfikujemy plik Aircraft.cfg dla danego malowania tak, aby ostatnie 3 wersy danego malowania wyglądały tak:
Kod źródłowy
atr_logo=SPE.bmp
atr_capt=Imie Nazwisko Kapitana
atr_fo=Imie Nazwisko FO




Powinniśmy cieszyć się tabliczką taką, jak w załączniku ;). Widoczna ona jest po przejściu na tył samolotu za pomocą programu F1 View (załączonego do oryginalnej wersji samolotu, ew. dostępnego TU). Porusza się za pomocą rolki myszy oraz klawiszy CTRL+(SHIFT)+ENTER/DELETE (w zależności od kierunku ruchu). Enjoy!

Można to zrobić jeszcze za pomocą Configuration Managera, ale ja, jako że preferuję 'grzebanie' w kodzie, przedstawiłem to w ten sposób ;).

Edytowane przez Okles dnia 28-02-2010 15:53

Dodane przez Marcin Zielinski dnia 09-05-2010 20:58
#9

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Ze swej strony podam linka którego dostałem od Łukasza. http://www.rp.pl/...?print=tak

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 19-05-2010 06:34
#10

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Chciałem się podzielić cenną jak myślę wskazówką, którą otrzymałem od kontrolera, kiedy podchodziłem do lądowania. Otóż kiedy podczas podejścia otrzymamy komendę : " - Expect late landing clerance" oznacza to, że zgodę na lądowanie możemy dostać w ostatniej chwili, nawet nad progiem pasa. (Ja właśnie dostałem nad progiem, a nawet za) Zastanawia mnie tylko fakt, co jeśli dostaniemy nad progiem komendę "go arround". Nie wiem czy jakikolwiek Pilot zdąży poderwać w tym momencie maszynę bez wcześniejszego przyziemienia.

Pozdrawiam
Andrzej.

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 20-05-2010 01:56
#11

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Piotrek, tego to nie wiedziałem, ale również i chyba głównie procedurę Missed Approach rozpoczynamy w punkcie oznaczonym na Mapie jako MAPt (Missed Approach Point), jeśli np. nie mamy kontaktu wzrokowego z pasem lub w innym przypadku kiedy Pilot stwierdzi, że nie jest w stanie wylądować bezpiecznie.

Dodane przez Okles dnia 04-06-2010 20:47
#12

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Jakbyście nie mogli zdobyć chartów dla Rosji, co ostatnio jest bardzo trudne, z powodu awarii strony ich VACC, to TUTAJ możecie znaleźć je wszystkie :) Zdobyte dzięki uprzejmości kontrolera na St. Petersburg Radar ;)

Edytowane przez Okles dnia 04-06-2010 20:47

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 05-09-2010 19:22
#13

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Ponieważ zagadnienie dość ważne, pozwoliłem sobie znaleźć trochę informacji na ten temat, a chodzi o rodzaje ciśnień ustawianych na wysokościomierzu samolotu.

Wysokościomierz można nastawić na trzy różne wartości ciśnienia atmosferycznego:
1. Ciśnienie lotniska startu, oznaczane QFE. Wysokościomierz wskazuje wtedy wysokość względną.
2.Ciśnienie na poziomie morza (QNH), dające wysokość bezwzględną.
3.Standardowe ciśnienie na uśrednionym poziomie morza (QNE), czyli 1013.2 hPa (760 mm albo 29.92 cala słupka rtęci).

Ciśnieniem QFE posługuje się wszystko co sobie fruwa swobodnie wokół swoich lotnisk z widocznością Ziemi. Taka "prawdziwa" wysokość lotu nazywa się w lotniczej frazeologii angielskiej height.
Ciśnienie QNH jest ciśnieniem na poziomie morza zmierzonym na lądzie, co oznacza że jest ono podawane w odniesieniu do ciśnienia atmosferycznego w punkcie pomiaru. W praktyce oznacza to że QNH jest to QFE poprawione o elewację tegoż punktu; na przykład w Warszwie do QFE dodać 13 hektopaskali. Wysokość zmierzoną według ciśnienia QNH podaje się jako altitude.

Przy ustawieniu wysokościomierza na QNE wysokość podaje się jako poziom lotu - flight level, oznaczany FL. Poziomy lotu są ustalane co 1000 stóp.
Poziom lotu definiuje się jako powierzchnię o stałym ciśnieniu, zatem np. FL 280 (2800 stóp - tradycyjnie podaje się poziom w setkach stóp, czyli hektostopach) jest tym samym poziomem dla wszystkich samolotów, niezależnie od miejsca startu. Zatem samolot z Warszawy do Tokio, lecący na FL 330 według QNE ustawionego w Warszawie, i samolot z Pekinu do Gdańska, lecący na FL 320 według QNE ustawionego w Pekinie, bezpiecznie miną się w drodze, rozdzielone 1000-stopową warstwą powietrza.
Dlatego ciśnienie QNE, czyli 1013,2 hPa, potocznie nazywa się standard.

Źródło , dział "Przyrządy pokładowe"/"Wysokościomierz barometryczny"

Edytowane przez Andrzej_SPE011 dnia 06-09-2010 17:20

Dodane przez Darek dnia 18-11-2010 16:30
#14

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Punkty początkowe i końcowe w naszych planach lotów (tylko Polskie lotniska).
Dzięki Rafałowi dotarłem do myśle interesującego artykułu na forum pl-vacc dotyczącego poprawności punktów początkowych i końcowych polskich lotnisk.

I tak:

Connecting points for DEP. from airfields:
(Punkty łączące dla odlotów z lotnisk):
EPBY: BEBAL/DEKUT/NEREK
EPKK: BABKO/BALOS/JED/KEKUS/LENOV/RINAM/SKAVI
EPKT: BANET/LUPUX/MOKOS/MYSKO/SUDOL/VEBEX
EPLL: LDZ/SUBAX
EPPO: CZE/DENKO
EPRZ: ARSOG/MAXAM/PIGAT/RZE/VELAX
EPSC: CHO/GOMEX/IRGET/ROVEK
EPWR: APTAS/ARMEX/DODER/RASUT/TRZ/VAGSA/XELET/XERKO
EPZG: KELOD

Connecting points for ARR. to airfields:
(Punkty łączące dla przylotów na lotniska):
EPBY: BEBAL/NEREK/REDMO
EPKK: BALOS/KRA/KRW/SKAVI/VAVEL
EPKT: BAREX/KTC
EPLL: LDZ
EPPO: BAPAS/BAREP/BESTO/CZE/DENKO/INDIG/LAW
EPRZ: ARSOG/BIA/MAXAM/PIGAT/RZE/VELAX
EPSC: CHO/OL
EPZG: BAREP/BBM/OBOLA

A jest to ni mniej ni więcej informacja o początkowych i końcowych punktach planów lotu na ww. lotniska. Np. dla odlotów z Rzeszowa punktami początkowymi powinny być: EPRZ: ARSOG lub MAXAM lub PIGAT lub RZE lub VELAX.

Pozdrawiam

Edytowane przez Darek dnia 18-11-2010 16:32

Dodane przez Marcin Zielinski dnia 30-11-2010 23:24
#15

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Metar w SB.

Może i jest to komuś wiadome ale napisze. Wpisując w SB komendę ".metar np EPKK" otrzymujemy informacje o aktualnej sytuacji pogodowej.



Dodane przez Mickey_SPE025 dnia 07-03-2011 14:50
#16

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Transponder
To ja dodam od siebie, bo nie wszyscy wiedzą, że przy lotach IFR w przestrzeni C, przy braku kontroli ustawiamy transponder 2000, a nie 2200. 2200 jest poprawny w USA, natomiast dla Europy jest przyjęty 2000.
Pozdrawiam

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 08-03-2011 13:13
#17

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Michał, tak jak Rafał napisał. Gdzie to znalazłeś. Podaj źródło informacji, bo jakoś coś mi tu się nie zgadza. Jeśli nie jesteś pewien info. to nie wpisuj.

VFR - 7000 przy braku kontroli, lub w G

VFR - np. 7501 przydzielany przez kontro (TWR lub wyzej) przy odlocie z lotniska kontrolowanego.

Źródło: www.pl-vacc.pl - Szkoła kontrolerów. Zasady wykonywania lotów VFR w pl-vacc na VATSIM (moze przestarzale ale sa) :), www.vatued.org

Edytowane przez Andrzej_SPE011 dnia 08-03-2011 13:19

Dodane przez Okles dnia 08-03-2011 17:07
#18

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Co prawda nie mam w tej chwili namiarów na żadne materiały, ale to co mówi Michał, jest w 100% prawdą, 2000 to squawk domyślny dla lotów IFR w Europie.

Dodane przez Okles dnia 08-03-2011 19:23
#19

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Takie materiały na pewno są, jak znajdę, to podeślę ;).

Dodane przez Mickey_SPE025 dnia 08-03-2011 19:59
#20

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Andrzej_SPE011 napisał/a:
Michał, tak jak Rafał napisał. Gdzie to znalazłeś. Podaj źródło informacji, bo jakoś coś mi tu się nie zgadza. Jeśli nie jesteś pewien info. to nie wpisuj.

VFR - 7000 przy braku kontroli, lub w G

VFR - np. 7501 przydzielany przez kontro (TWR lub wyzej) przy odlocie z lotniska kontrolowanego.

Źródło: www.pl-vacc.pl - Szkoła kontrolerów. Zasady wykonywania lotów VFR w pl-vacc na VATSIM (moze przestarzale ale sa) :), www.vatued.org[/q...

Zwróć uwagę, Andrzeju, że piszesz o lotach VFR, a ja o IFR. Informację uzyskałem bezpośrednio od Filipa Witczaka, który jest doświadczonym kontrolerem, podobne info przekazał mi Artur Grabski. Jest to gdzieś 'na piśmie', będę szukał, aż znajdę :)

edit:
"Behemot"Dla IFR 2000, 2200 to w hAmeryce.

z tego wątku: http://forum.pl-v...;start=280
Ponieważ Behemot jest kontrolerem z warszawskiego Okęcia (prawdziwym), biorę Jego opinię za pewnik. Nie ustaję w poszukiwaniach tekstu pisanego :P

edit2:
np tu: http://forums.vat...mp;start=0

BTW: Zachodni koledzy (zresztą w kraju również) mają głęboko w poważaniu przejmowaniem się takimi 'bzdurami'. SquawkBox i tak domyślnie ustawi 2200, więc po co się przejmować :/ Mnie zależy na 'as real as it gets', (choć w realu raczej zawsze ATC mi przydzieli kod transpondera), więc ustawiam 2000 w lotach po kraju i Europie, jeśli nie ma ATC.

Edytowane przez Mickey_SPE025 dnia 08-03-2011 20:32

Dodane przez Mickey_SPE025 dnia 08-03-2011 21:17
#21

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Każdemu może się udzielić PMS ;)
Mam nadzieję, że pomogłem w kwestii transpondera ;)

Dodane przez Mickey_SPE025 dnia 08-03-2011 22:57
#22

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Planowanie poziomu przelotowego
Podczas naszego niedzielnego spotkania na platformie TeamSpeak, rozmawialiśmy na temat właściwego doboru poziomu lotu w zależności od długości trasy oraz typu samolotu.
Omawialiśmy pewien wzór, którego nie będę przytaczał, gdyż nie znajduje zastosowania dla każdego rodzaju samolotu. Natomiast natknąłem się na ciekawy artykuł na końcu biuletynu http://www.pl-vac...dex57.html , który w moim przekonaniu wyjaśnia dość wyczerpująco problem doboru FL. Koledzy z linii Aztec stosują coś takiego:
W Aztec Airways dla 737-300/500 przyjmujemy maksymalny poziom lotu FL370, dla 737-600/900 - FL410. Natomiast optymalny czas lotu na przelotowej to 50NM.
Stosując powyższą zasadę (ze zmianami) otrzymujemy:
100NM - FL080
150NM - FL150
200NM - FL230
250NM - FL300
300NM - FL380 (FL370 dla 737-500)
powyżej 350NM - FL410 (FL370 dla 737-500)

Sądzę, że powyższe informacje mogą być przydatne.

Dla przykładu EPWA-EPKK
Dystans ok 130nm
Samolot odrzutowy
Przyjmujemy 50nm, jako optymalną odległość, którą pokonamy na FL
Zatem 130-50=80
Otrzymaną różnicę dzielimy przez 6.5 (skąd 6.5? - odsyłam do lektury artykułu) i otrzymujemy FL120
Dla trasy EPGD-EPKK
Dystans ok 263nm
Poziom przelotowy wg w/w obliczeń FL330
Oczywiście uwzględniamy loty wschód/zachód.

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 08-03-2011 23:44
#23

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Michał, tak masz rację, źle zobaczyłem (rano jak człowiek jest zaspany i się śpieszy do pracy, to tak wychodzi - moja wina:)). Jeśli chodzi o IFR to nie sprawdzałem tej info. Tak na marginesie zastanawiałem się, czy dopuszczalne jest ustawienie transpondera, kiedy nie ma ATC i startujemy z np. Krakowa na np. 4540, 4541 itd, z Okecia na 4550, 4551 itd, itp. :)

Edytowane przez Andrzej_SPE011 dnia 08-03-2011 23:45

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 09-03-2011 01:27
#24

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 AIP Polska o kodach SSR mówi coś takiego:

"....
13.2 Jeżeli Statek Powietrzny, wykonujący lot IFR nie otrzymał polecenia nastawienia odpowiedniego kodu SSR, to jego transponder powinien być włączony i nastawiony na mod A kod 2000 do czasu otrzymania odpowiednich instrukcji.

13.3 Jeżeli Statek Powietrzny, wykonujący lot VFR nie otrzymał polecenia nastawienia odpowiedniego kodu SSR, to jego transponder powinien być włączony i nastawiony na kod A 7000 do czasu otrzymania odpowiednich instrukcji.
....."

Czyli moje pytanie w poście powyżej - nieaktualne. :)

Kod w warunkach VATSIM ustawimy, ale jeśli chodzi o mode to pozostaje tylko C lub Stb.

Edytowane przez Andrzej_SPE011 dnia 09-03-2011 01:36

Dodane przez Mickey_SPE025 dnia 09-03-2011 10:49
#25

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Świetnie, mamy jasność sytuacji.
Dzięki Andrzeju, gdzie w AIP to znalazłeś ?

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 11-03-2011 01:45
#26

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Rafał: Proszę uprzejmie.:)

Michał: Nie pamiętam, który to był nr dokumentu, ale na pewno w zakładce ENR. Żeby to znaleźć musiałbym od nowa szukać - sorry, ale to trochę czasu by zajęło. Dlatego wypisałem co najważniejsze i podałem w poście. :)

Edytowane przez Andrzej_SPE011 dnia 11-03-2011 01:47

Dodane przez Mickey_SPE025 dnia 11-03-2011 09:14
#27

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Andrzej_SPE011 napisał/a:
(...) w zakładce ENR. (...)

I tyle chciałem wiedzieć, serdeczne dzięki :)
edit: dla ciekawskich: ENR 1.6 p.13

Edytowane przez Mickey_SPE025 dnia 11-03-2011 13:09

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 16-03-2011 02:49
#28

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Rafałku dlaczego mnie nie zapytałeś? :):)...

...a tak na poważnie, to też się o tym dowiedziałem z dwa, trzy miesiące temu.

Dodane przez Marcin Zielinski dnia 19-03-2011 23:42
#29

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 http://www.pkt.pl...edair.html

:)

Dodane przez Andrzej_SPE011 dnia 20-03-2011 16:50
#30

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Marcinku teraz nie pozostaje nic innego jak tylko banerek tej firmy u nas na stronce postawić i "kasiorka" sama będzie płynąć. :)

[EDIT]
Tylko, że ich stronka coś nie działa. :)

Edytowane przez Andrzej_SPE011 dnia 20-03-2011 16:55

Dodane przez Okles dnia 16-01-2012 19:21
#31

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 YouTube Video

Bardzo ciekawy filmik obrazujący uruchamianie A320 ze stanu C&D, prowadzony przez znanego Wam zapewne Pranasa Drulisa z Litwy ;).

Edytowane przez Okles dnia 16-01-2012 19:22

Dodane przez Darek dnia 24-11-2013 02:07
#32

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /httpdocs/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20 Tak jeszcze kilka miesięcy temu wyglądało Okęcie z lotu ptaka:
http://lotnictwo....01316.html

A tak wygląda najnowszy chart:
http://speedair.p...1-1_en.pdf

Na VATSIM niestety używamy starszego a nowy będzie dostępny jak pojawi się nowa sceneria.